👤

6 puncle puncte ca este o are inca departs are florile patrund ele vor nevazut zapácite a inalta acute s lobeşte Subiectul I Citeşte următorul fragment: MODELUL NR. 18 (50 de puncte) Cronicarul cinematografic interbelic are o misiune într-adevăr ingratá: filmul este considerat, cum s-a văzut, un agrement de mâna a doua, părere pe care proza interbelică nu face decât s-o confirme. Ar merita să se compare de câte ori se duc personajele din cărți la teatru, la operă sau la vreun concert din muzică de Bach" şi de câte ori la cinematograf. Rezultatul va fi cu siguranţă invers față de cel din statistica lui Emanoil Bucuta. Totuşi, in jurnalele din anii '30 lucrurile încep să se schimbe şi cinematograful apare ca locul de distracție cel mai frecventat. Dacă e să ne luâm după însemnările de jurnal, Jeni Acterian şi Eugen Lovinescu, care merge la cinema impreună cu fica lui Monica, par a fi cei mai timpurii cinefili bucureşteni, în schimb pasionatul de romane detective, Ion Barbu, nu merge nici la cinema şi nici la teatru. Întrucât uneori filmul uită că e film şi seamănă mult cu teatrul, cronicani începători cad in ispita de a face cronică dramatică în loc să descopere specificul noii arte. Trecerea de la filmul mut la cel sonor aduce în plus problema versiunilor originale, care sunt rare. Cronicarii ştiu să şi asculte filmele (scriu despre filme auzite"), nu numai să le vadă, şi fac lungi analize vocilor actorilor din versiunile originale, de la vocea canaille" a Marlenei Dietrich dintr-un film de Joseph von Stemberg la vocile din marele succes mondial Grand Hotel: cea puțin vătuită a Gretei Garbo, cea aparent superficialá a actriței Joan Crawford, cea mijlocie, de bărbat obişnuit a lui Lyonel Barrymore şi vocea „plină, de barbat trait a lui Wallace Beery. loana Pârvulescu, Întoarcere în Bucureştiul interbelic Máriute punct inte şi A. Scrie pe foaia de examen, în enunțuri, răspunsul la fiecare dintre următoarele cerinţe cu privire la textul dat: 1. Indică sensul din text al secvenței de mâna a doua. uncte 2. Menționează momentul în care cinematografia câştigă în preferințele publicului, utilizând informațiile din textul dat. poetic 3. Precizează o trăsătură morală a lui E. Lovinescu, justificându-ţi răspunsul cu o secvenţă semnificativă din textul dat. 4. Explicá motivul pentru care cronicarii începători greşesc. 5. Prezintă, în 30-50 de cuvinte, o diferenţă între lon Barbu şi E. Lovinescu, aşa cum reiese din text. ​